روز معلم مبارك

امروز روز معلمه03.gif، از همينجا به همه دوستاني كه معلمن تبريك ميگم و اميدوارم روز به روز موفقيت بيشتري تو اين راه كسب كنن، چون واقعا شغل مقدسيه و كار هركسي هم نيست.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

ديروز با خواهري رفتيم خريد براي مربياي مهد پسرا و هستي، هر دومونم لوازم آرايش گرفتيم، كادو كرديم و قرار شد امروز بچه‌ها اونا رو به مربياشون بدن، بعدا ماجرائي رو كه 15.gifپيش اومد تو وبلاگ خودشون براتون مينويسم.

زندگي همينجور يكنواخت در حال گذره و ما قدرشو نميدونيم، فقط وقتي درد يا مشكلي برامون پيش مياد ميفهميم كه چقدر كوتاهي كرديم، هفته پيش رفتم جواب آزمايشمو گرفتم و متاسفانه فهميدم علاوه بر تري گليسيريد بالا، متاسفانه قند مخفي خونم هم (كه دوساعت بعد از خوردن صبحانه نمونه‌شو گرفتن) بالاس17.gif، دكتر هم كلي منو ترسوند و گفت بايد روزي 5/2 ساعت 12.gifپياده روي كني و از خوردن هر نوع شيريني حتي خرما، كشمش، بستني، موز و غيره (دقيقا چيزائي كه خودم خيلي بهشون تمايل دارم و تقريبا زياد ميخورم) خودداري كني28.gif، خلاصه حسابي منو از زندگي سير كرد. حتي بهم گفت كم مونده انسوليني بشي در حاليكه قند ناشتام 82 بود، بعد از صبحانه شده بود 146 كه تو خود برگه نوشته بود از 140 به بالا زياده. راستي وزنم هم دوباره رسيد به 59 كيلو.01.gif

اگه كسي از شما دوستاي خوبم تو اين زمينه تجربه‌اي داره لطفا برام كامنت بذاره تا بدونم دقيقا بايد چكار كنم.08.gif

بگذريم20.gif

راستي به چند نكته ريز خونه‌داري برخوردم، ديدم بد نيست يه اشاره‌اي بهش بكنم چون فكر ميكنم همه ما يه موقعي واقعا به اين تجربه‌ها نياز داريم:

گرفتن چربی سوپ و آبگوشت و خورشتها
این کار رو از دو طریق میتونین انجام بدين :
یک راه اینهکه چن قطعه یخو توي سوپ یا خورشت بندازين، به محض اینکه غذا رو هم بزنین،ذرات چربی به قطعات یخ میچسبن. قبل از ذوب شدن، قطعات یخ رو بیرون بیارین.نگران نباشین اگه این کار رو به سرعت انجام بدين، غذاتون سرد نميشه.
راه دیگه استفاده از برگ کاهوست. کافیه یک برگ کاهو تو ظرف غذاتونبندازين، اونوقت ميبينين که چطوري چربیها به آن میچسبن .

نگهداري كيك
براي اينكه كيكتون خشك نشه، يه سيبو از وسط نصف كنين و بذارين تو جعبه كيك، يا يه تيكه نون تازه رو بوسيله خلال دندون به قسمت بريده شده كيك وصل كنين، اين روش از خشك و بيات شدن كيك جلوگيري ميكنه.

نگهداري پنير
يه دستمال مرطوب شده با سركه رو روي پنيرتون بپيچين.

نگهداري عسل
عسلو تو ظرف پلاستيكي كوچيك و دردار مخصوص فريزر بريزين تا شكرك نزنه، موقع مصرف تو مدت كوتاهي حالت طبيعيش برميگرده، هروقت هم شكرك زد شيشه يا ظرف رو درون ظرفي محتوي آب جوش قرار بدين.

نگهداري روغن زيتون
براي اينكه ديرتر خراب بشه يه حبه قند داخلش بندازين.

نگهداري پياز
هر وقت پياز رو دو نيم كردين و نيمه ديگه‌شو نياز نداشتين،‌ روش كره يا روغن بمالين،‌ هم تازه ميمونه،‌ هم ميكروب جذب نميكنه و هم اينكه موقع مصرف از همون چربي براي سرخ كردنش استفاده ميكنين.

يه هشدار در مورد مصرف نمك
نمك همه جا هست، از پنيرهاي ورقه‌اي و سبزيجات آب پز كنسرو شده گرفته تا نون و شيريني و ساندويچ.

در واقع حدود 80 درصد سديم دريافتي ما در طول روز از مواد غذائي فرآوري شده و آماده مياد نه از نمكدون..

ميل به مصرف نمك خطرناك و جديه، و خيلي از غذاهائي كه ما مصرف ميكنيم، نمك پنهان دارن. از سس سالاد گرفته تا بيسكوئيت و بطور كلي تمام مواد غذائي كه در طول روز مصرف ميشه مملو از سديمه كه تدريجا بدن ما رو رو به زوال ميبره.

هرقدر مصرف سديم در خانومها بيشتر باشه، مقدار تحليل استخون ران نيز بيشتر ميشه، مقدار مجاز مصرف سديم در بزرگسالان سالم روزانه 2300 ميلي گرم يا يك قاشق چايخوريه.

رژيم غذائي پر نمك خطر ابتلا به سرطان معده رو افزايش ميده و باعث ميشه مايعات در بدن نگه داشته بشن. در نتيجه حجم خون بالا ميره و قلب براي جاري كردن خون در سراسر بدن فشار فراووني رو تحمل ميكنه،‌ به اين ترتيب به مرور زمان رگها ضعيف شده و قلب خسته به سادگي مقدمات بروز سكته و ايست قلبي رو فراهم ميكنه.

 08.gif03.gif

نتيجه‌گيري اخلاقي اين بحث اينه كه دوستاي گلم تا ميتونين (بقول خانوم دكتري كه پيشش رفتم )ورزشو فراموش نكنين، و تا اونجائيكه ممكنه نمك و قندو از غذاهاتون حذف كنين و مواد غذائي رو بصورت آب‌پز مصرف كنين،‌ البته اين نظر خانوم دكتره بودا وگرنه ميدونم ما ايرانيا كه خيلي هم به شكممون اهميت ميديم عمرا بتونيم همچين رژيمي رو حفظ كنيم.18.gif

نميدونم اين مبحث تا چه حد مورد علاقه‌تون واقع شد، ولي ديدم هم بهتره وبلاگ پسرا از نوشته‌هاي خودم جدا بشه و هم اينكه هر وقت يه مطلب جديدي خوندم كه ديدم نوشتنش اينجا بد نيست و يه تجربه جديده، از اشاره كردن بهش خودداري نكنم.

به اميد روزهاي خوش براي شما09.gif

/ 14 نظر / 24 بازدید
نمایش نظرات قبلی
رضا

سلام و اميدوارم حالتون خوب باشه . به نظر من با یک ازمایش نباید زياد نگران قند بالا باشيد . اونهم قند ۱۴۶ . خيلی از افراد ممکنه در بعضی از مواد غذايی و یا کربوهيدرات ها ( نشاسته . شکر . و... ) مشکل دير جذب شدن گلوکز رو داشته باشند که اگر ممتد باشه به ديابت نوع ۲ تبديل ميشه . پس زياد حساس نباشيد و سعی کنيد تحرکتون بيشتر بشه و ازکربو هيدراتها فاصله بگیرید . هیچ چیز اثرش به اندازه روحیه شاد و قدرت درون خود آدم نیست . بگم که منو ۲ روز به بهانه دیابت بیمارستان نگه داشتن و بهم غذاهای بد بد میدادند . اونقدر بهش گفتم که اشتباه میکنن که آخر دوباره تست دقیق گرفتند و دیدن اشتباه کردن !!!

خانومي

سلام بيتا جون. من اول جواب « مامان دوقلوها» رو ميدم : عسل طبيعي عسلي هست كه بعد از گذشتن مدت طولاني شكرك ميزنه و اين نشاندنده خالص بودن عسله.دليل متبلور شدن و رسوب دادن عسل طبيعي هم وجود دياستاز و همچنين كربوهيدرات هاست. دياستاز، ‌ذرات خيلي ريز عسل رو به خودش جذب كرده و باعث ته‌نشين شدنش ميشه. با كمي تحقيق خودت هم ميتوني به اين نتيجه برسي. بيتا جون اميدوارم حال خودت و گل پسرا خوب باشه. بقول آقاي رضا اصلا خودتو با اين جواب آزمايش ناراحت نكن كساني كه قند بالا دارن نه 146 بلكه تا 400- 500 هم ميره و فاكتور قند تو در مقايسه با اين اعداد يعني هيچ. ولي اگر در خانواده مثلا مامان، خاله يا خواهرت كسي مبتلا به ديابت هست بايد بيشتر مواظب باشي و از قند طبيعي استفاده كني. مواظب خودت و پسراي نازت باش هميشه سلامت باشي

نيلوفر

سلام بيتا جونم.الان از خونه مامانينا دارم برات می نويسم.اينجا بر خلاف شرکت فيلتر نيست.در مورد قند چون نگران نبش با کمی کنترل رژيم غذايی همه چيز قابل کنترله

سميه(ستاره طلايي)

سلام عزيزم ناراحت شدم اما اصلا خودت رو اذيت نکن چون همه چيز بدن ما با اعصابمون ارتباط مستقیم داره. راستی وزنت که خوبه مشکل چیه

مامان پوریا

سلام.. ممنون از توصیه های مفیدتون .. بیشتر مواظب خودتون باشید و مطمئن باشید اگه یه ذره همت کنید زود زود خوب میشید انشاءالله

غنچه

سلام خوبی اول از مواردی که نوشتی ممنون بعدشم اين آزمايشی که نوشتی . ربطی به سابقه خانوادگی در زمينه قند داره؟

بهانه

بيتا جون اصلا نگران نباش ، فقط با كمي ورزش و يه رژيم متعادل مطمئنا مشكلت حل ميشه نصف بيشتر روند بيماري دست خودمونه عزيزم پس اعتماد كن به خودت كه ميتوني باهاش مبارزه كني راستي دستورالعمل هائي كه نوشتي خيلي خيلي جالب و بدردبخور بودن من با اجازه ات از روشون يادداشت برداشتم مراقب خودت باش و تا ميتوني ورزش كن

مامان آيدا

بيتا جون سلام .... از نکات خانه داری و بهداشتی استفاده کرديم ممنون .... مراقب خودت و کوچولوهات باش

ارام

بيتا جون مطالبت خيلی اموزنده بود ای ول کدبانويی ها

نگار

من هم دقیقا مشکل شما را دارم اگر راه حلی دقیق پیدا کردی ما را بی نصیب نگذار ممنون